Het team van Sam& bestaat op dit moment uit acht medewerkers (5.9 FTE) die werken vanuit een kantoor in Rotterdam. Benieuwd naar wie wij zijn? Lees hier verder.
Sam& voor alle kinderen is een samenwerkingsverband bestaande uit de vier landelijke partners. Sam& is een stichting, het bestuur wordt gevormd door de directeuren van de samenwerkingspartners en een onafhankelijke voorzitter. De werkzaamheden richten zich met name op:
Alle lokale organisaties van Leergeld en Jeugdfonds Sport & Cultuur en de landelijke organisaties Stichting Jarige Job en Nationaal Fonds Kinderhulp zijn aangesloten op het Sam& portaal. Hierdoor kunnen ouders in heel Nederland een aanvraag doen voor voorzieningen die de Sam& partners bieden. Het portaal helpt dus bij het vergroten van het gezamenlijke bereik.
Als lokale Leergeld of Jeugdfonds Sport & Cultuur organisatie kan je zelf bepalen op welke manier je gebruik maakt van het Sam& portaal. Standaard worden aanvragen via e-mail met de organisatie(s) gedeeld. Aanvragen worden gedaan op basis van 6 hoofdtema’s: school, sport, cultuur, verjaardag, vrije tijd en overig. In een vrij tekstveld kunnen ouders of helpers aangeven wat ze willen aanvragen. Vervolgens neemt de lokale organisatie de aanvraag in behandeling.
Als lokale organisatie kan je er ook voor kiezen om de aansluiting te personaliseren naar jouw lokale situatie. We noemen dat actief aansluiten. De voordelen hiervan zijn onder andere:
Actief aansluiten is meestal een logisch gevolg van de afspraken die op lokaal niveau zijn gemaakt met de gemeente en andere Sam& partners. De medewerkers van Sam& kijken graag mee naar welke (technische) mogelijkheden er zijn om het systeem zo in te richten dat het voor jouw situatie het beste werkt. Dit kost je ongeveer 2 tot 3 uur van je tijd. Tijd die je daarna ruimschoots weer terugverdient, omdat je alleen aanvragen krijgt die voor jou zijn bedoeld en je efficiënter kan afhandelen. Volg dit stappenplan om jouw aansluiting te personaliseren.
Onze medewerkers van de servicedesk zitten dagelijks klaar om vragen van ouders, intermediairs en lokale organisaties te beantwoorden. De vragen die binnenkomen zijn divers. De servicedesk handelt vragen over het aanvraagproces via het Sam& portaal zelf af. Ouders of intermediairs met vragen over bijvoorbeeld de lokale beoordelingscriteria of de status van een aanvraag worden doorverwezen naar de betreffende (lokale) organisatie. De servicedesk is bereikbaar via e-mail: info@samenvoorallekinderen.nl of telefonisch via 010-3075909.
We sturen maandelijks een nieuwsbrief met informatie die speciaal gericht is tot de lokale organisaties van de samenwerkingspartners. Meld je hier aan om op de hoogte te blijven.